JAG SKA FÖRLÄNGA!!!

I flera månader har jag funderat fram och tillbaka om jag ska förlänga min tid som au pair eller inte. Utöver att behöva bestämma om jag ville förlänga eller ej, behövde jag också fundera ut om jag isåfall ville förlänga i min nuvarande värdfamilj eller i en ny. Efter att ha tänkt igenom för- och nackdelar med alla alternativ kom jag fram till att jag ville förlänga i nio månader i en ny värdfamilj!! Jag ville passa på att se en annan del av USA och bo där nu när jag har chansen. 

Jag har nu gått igenom en matchningsprocess (som jag kommer skriva om i ett eget inlägg) för att leta efter min nya värdfamilj och har nu final matchats med min blivande värdfamilj! Den 1 augusti 2017 säger jag hejdå till min nuvarande värdfamilj och flyger till min nya värdfamilj som bor i Los Altos Hills, Kalifornien. Ett jättefint område som ligger ca en halvtimme från San Fransisco och en halvtimme från San José. Det är en svensk familj med tre flickor i åldrarna 2, 4 och 6 år som jag ska ta hand om. Jag ser verkligen fram emot att spendera 9 månader hos dem! Jag saknar min familj, släkt och vänner jättemycket, men tiden går jättefort. Detta är ju verkligen en "once in a lifetime-upplevelse" så jag är stolt över att jag vågar ta vara på denna möjligheten till fullo! <3

Kommentarer

Populära inlägg