Westfield World Trade Center

Förra veckan hade jag semester och mötte upp min älskade familj i New York City för att spendera veckan där tillsammans. Vi hann se en hel del, så det kommer bli mycket bilder från NY här på bloggen nu :)

Först ut är en ganska exakt ett år gammal byggnad som heter Westfield World Trade Center. Det är ett mall/shoppingcenter som ligger precis bredvid 9/11-memorial. Själva byggnaden har ett väldigt unikt utseende som verkligen sticker ut. Det är väl egentligen både positivt och negativt. Det jag gillar mest med Westfield är insidan. Kolla bara på bilderna nedan!

När vi gick in och möttes av vyn ni ser på första bilden kunde jag bara säga "wow". Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så stort på insidan med tanke på att det inte är en jättestor byggnad, men det mesta är under jord. Ett väldigt modernt och ljust mall!

Kommentarer

Populära inlägg