Tutorial - Sprakly sparkly



Här kommer en tutorial på mina "sparkly sparkly"-naglar. Egentligen är det en väldigt grundläggande tutorial när man målar men glitterlack eller vanligt nagellack.

1. Grunda med ett grundlack. Detta är extra viktigt när man målar med mörka nagellack för annars kan nageln bli missfärgad. Det gör även att det håller längre!

2. Måla nu två lager av din grundfärg, i mitt fall svart. Ibland funkar det med ett lager också men det beror på om det täcker tillräckligt bra.

3. Måla nu ett lager av glitterlacket. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så behövde jag endast måla ett lager, men det kan behövas två beroende på vilket nagellack man använder och hur "glittrigt" men vill ha det.

4. Avsluta med topplack! Detta är extra viktigt när man gör glittermanikyrer då det annars blir en ganska raspig yta. Dessutom håller ju det snygga mycket längre ;)

Sen är du klar och lika sparkly som jag! ;)
Lycka till :)

Kommentarer

Populära inlägg