Presenter till värdfamiljen

Jag tyckte det var jättesvårt att komma på vad jag skulle ge till min värdfamilj när jag kom hit. Jag ville ge något svenskt men visste inte exakt vad. Jag sökte runt på internet efter massa idéer och till slut bestämde jag mig. För att underlätta för alla er i samma sits tänkte jag i detta inlägg visa vad jag gav till min värdfamilj!

Barnen fick vars en målarbok om Sverige som även har en liten text på varje sida. Jag beställde dem från Adlibris och boken heter "Sweden Colour and learn". Barnen blev väldigt glada och pojken sprang direkt för att hämta färgpennorna. Något de lärt sig är till exempel att vi har en kungafamilj. Min värdmamma trodde att vi hade haft det men inte längre, men nu vet dem :)

Barnen fick också vars tre tablettaskar. De verkade gilla dem! När pojken fyllde år häromveckan var min familj jättesnälla och skickade tablettaskar och ett grattiskort. Då sa flickan i en video vi skickade att det är deras favoritgodis.

Barnen fick också en svensk boll som de kan ha i poolen som studsar på vattnet. Vi lekte med den en del i somras, även om det var lite svårt för dem att studsa den.

Mina värdföräldrar fick denna svenska måttsatsen så vi kan baka eller laga mat efter svenska recept. Det har varit väldigt praktiskt när jag har bakat scones eller svenska pannkakor till exempel.

Jag gav också en påse bilar till hela familjen. Min värdpappas första kommentar var "It tastes very Swedish" haha. De verkade tycka om dessa också.

Mina värdföräldrar fick också denna Sverigeskål som de tyckte var jättefin. Det var också kul att kunna visa var jag bor och var vi har vår sommarstuga.

Sista presenten till barnen var ett sjömansspel. Jag tyckte det var väldigt roligt att ge det eftersom det känns svenskt och jag har spelat det mycket när jag var liten. Båda gillade det men framförallt pojken. Han spelade det typ hela tiden de första veckorna haha. Kul att det blev uppskattat!

Hoppas ni fick lite idéer på vad man kan ge i present till sin värdfamilj!

Kommentarer

Populära inlägg