My Tips - Organisera din garderob



Jag tror alla längtar efter en garderob som är organiserad och "snygg". Man kan lätt tappa intresset för att klä sig snyggt om garderoben bara är en röra och man inte hittar det man vill. Jag organiserade min garderob igår (även om den inte va helt katastrof) så idag tänkte jag därför dela med mig av lite tips på hur man kan få en snyggare och mer välorganiserad garderob. 

- Mitt första tips är att hänga allt eller åtminstone så mycket du kan på galgar. Jag hittade en tröja jag lagt i min byrå som jag inte har använt på jättelänge eftersom jag glömt bort den. Om man inte ser sina kläder så glömmer man lätt bort dem. Så nu får den hänga bland de andra kläderna så jag inte glömmer att använda den :)

- Nästa tips handlar om galgar. De gör faktiskt ett stort helhetsintryck på garderoben! Om ni jämför förebilden med efterbilden så ser ni att det verkligen ser mer lugnt och organiserat ut efter jag har bytt ut galgarna på de som hade fel. Det är kanske något man ofta struntar i, men det gör såå mycket för helheten. 

- FÄRGORGANISERA! Detta lyfter verkligen garderobens helhetsintryck till max! Gå från svart till vitt exempelvis och det gör det inte bara mer organiserat, utan det blir även mycket enklare att hitta det du söker eller om du t.ex känner för att ha något vitt just den dagen så kan du bara kolla på den vita delen. Detta är inte alls svårt men gör som sagt mycket för helheten, så prova detta om ni inte redan har gjort det! Dessutom så ser man vilken färg man har mest kläder i också, och vad man borde satsa på att köpa nytt.

Tror det va alla mina tips, så jag hoppas ni blev inspirerade! :) Har nu några tips får ni gärna skriva dem i en kommentar. Så kul att läsa! <3

Kommentarer

Populära inlägg