SKOLPROJEKT


Vi har haft ett projekt i skolan där uppgiften var att göra en skulptur som skulle representera skolan. Vi gjorde alltså en modell av skulpturen och redovisade sen inför klassen. För att man skulle kunna tänka sig hur det skulle se ut i verkligheten gjorde vi också en skiss av miljön precis runt omkring.

Min skulptur heter "Eleven" (elev i bestämd form, inte 11 på engelska ;) ) och jag gjorde en låda som står upp. Lådan ska symbolisera eleven och att man inte ska bedöma någon efter utsidan, utan det är insidan som räknas. För att symbolisera det målade jag massa färger på insidan. Lådan är också en symbol för att man ska samla på sig kunskap.

Vi gjorde detta som en tävling där estet-treorna skulle rösta fram en vinnare. Och vet ni, jag vann! :) Vad tycker ni om min skulptur? ♡

Kommentarer

Populära inlägg