Tutorial - Deer Makeup


Här kommer en tutorial på hur du också lyckas med din rådjurssminkning. Nu kör vi!

1. Fyll i dina ögonbryn lite mörkare än normalt och lite utanför din normala form. Satsa på ganska markerade skarpa bryn.
2. Använd en brun ögonskugga eller, som i mitt fall, solpuder på en liten fluffig ögonskuggsborste och applicera i globlinjen och lite ut mot tinningarna. Fortsätt sedan in från globlinjen och applicera skuggan längs sidan av näsan. Gör linjerna vid sidan av näsan ganska raka och ganska skarpa. Iallafall framtill.

3. Gör en enkel brun ögonsminkning som är lite mörkare ytterst. Jag använde mitt solpuder även här och sotade sedan in en lite mörkare gråbrun skugga ytterst. Dra gärna ut ögonskuggan en bit för att få en fin effekt.
4. Måla en ganska lång eyelinervinge. Jag använde svart ögonskugga men det går lika bra med till exempel kajal eller flytande eyeliner.

5. Fäst ett par långa lösögonfransar. De får gärna vara väldigt långa för att verkligen få rådjursögon.
6. Använd solpuder i stora mängder. Applicera under kindbenen och i tinningarna. Tack vare detta får du mycket mer form och färg i ansiktet.

7. Använd en svart ögonskugga för att måla nosen. Nu börjar man likna ett rådjur ännu mer!
8. Applicera en ljus skimrig ögonskugga under undre fransraden och markera den med lite solpuder under för att få en illusion av större ögon. Jag målade också små ögonfransar under för ännu mer effekt.

9. Använd en ljus concealer och måla några prickar i olika storlekar i ansiktet. Du kan själv välja hur många du vill ha. Jag valde ganska få.
10. Applicera ett läppbalsam på läpparna och dutta på lite solpuder för att läpparna ska smälta in bättre i sminkningen och färgerna.

11. Sätt upp håret i två bollar på vars en sida av huvudet. Fäst ordentligt med hårnålar.
Sedan är det klart!

Hoppas att ni hängde med och att ni gillade sminkningen lika mycket som jag! <3

Kommentarer

Populära inlägg