10 saker att älska med hösten


◾ Färgerna
Visst är det såå fint när alla löv blir i tusen olika nyanser av orange? Denna omställningen gör att man verkligen inser att det är höst. Färgerna piggar verkligen upp!
◾ Att vara inne
Under sommarhalvåret är det oftast väldigt varmt och fint väder ute och därför vill man oftast vara ute. Det vill iallafall jag. Det gör att när jag väl är inne får jag nästan lite dåligt samvete på grund av det fina vädret ute. Men nu på hösten kan man sitta inne när det regnar utan skuldkänslor ;)
◾ Mys
Jag tror inte jag är ensam om att tycka att hösten är en mysig tid på året. Även om det är mörkt och lite trist är det ju verkligen mysigt.
◾ Te
Te, kaffe eller varm choklad passar utmärkt i höstkylan. Framför en film, när man läser en bok eller under pluggandet. Mys!
◾ Filtar
Precis som med te passar filtar utmärkt när man fryser under hösten. Filtarna har man ju inte använt på ett tag.
◾ Nedräkning till jul
Jag som älskar julen ser hösten som ett steg närmare december och julen. Nu är det faktiskt inte så långt kvar!
◾ Sminket
På sommaren vill de flesta inte ha så mycket smink på grund av värmen. Därför älskar jag när hösten kommer och man kan använda lite mer smink. Höstfärgerna i sminket är också såå fina tycker jag!
◾ Kreativiteten
Av någon anledning brukar jag känna mig väldigt kreativ på hösten och sugen på att testa något nytt.
◾ Okej att vara trött
På grund av mörkret är de flesta ganska trötta på hösten. Så det är helt normalt och inte konstigt alls.
◾ Snart ledighet
När hösten har kommit är vi ännu närmre julledighet vilket jag tror alla älskar! Nu är vi faktiskt väldigt nära!!

Kommentarer

Populära inlägg