Recension - Viva la Diva Concealer Trio

För ganska längesen skrev jag att jag köpt en ny concealer, nämligen denna från Viva la Diva. Jag har nu använt den ett bra tag och känner mig redo att skriva en recension.

Jag gillar först och främst att det finns olika färger för olika ändamål. Detta är en såkallad neutraliserande concealer. Bland annat Make Up Store och Kicks egna märke har liknande concealers med samma princip.

- Den rosatonade concealern används för att täcka blåhet, till exempel under ögonen. Jag tycker att den neutraliserar fint och naturligt.
- Den gula concealern används för att täcka rött, till exempel finnar. Denna är också jättebra och det ser naturligt ut (och inte gult) även om man inte har foundation över.
- Den ljusbeigea concealern kan användas antingen för att ljusa upp de andra två färgerna eller för att highlighta till exempel under ögonbrynen, under ögonen eller på kindbenen.


Denna är ganska tjock i konsistensen (den är ju inte en flytande formula) och kan därför i vissa fall kännas lite torr om man applicerar den på ett lite större område (till exempel i ögonvrån eller under ögonen. Detta stör dock inte mig direkt. Möjligtvis att den är lite svårare att tona ut, men som sagt gillar jag den mycket ändå. Den fyller sin funktion, och det är väl det viktigaste?

Kommentarer

Populära inlägg