Q&A - Boka hälsoundersökning

Lisa frågade:
"Hej! Hur bokade du hälsoundersökningen? Förklarade du att du ska åka som au pair eller sa du bara att du ville ha en allmänläkarundersökning? Jag ska boka min undersökning snart och är lite osäker på vad jag ska säga till vårdcentralen haha"

Hej Lisa! Jag fick faktiskt hjälp av min mamma med att boka hälsoundersökningen :) Hon sa att jag ska åka som au pair och därför behöver göra en hälsoundersökning anpassad till det och att jag har ett dokument som måste fyllas i. På den vårdcentralen jag var på visste dem vad det handlade om så det var inget problem. Nu vet jag inte om det fungerar på samma sätt (med att fylla i ett dokument) på alla au pair-organisationer, men om du också har ett dokument som ska fyllas i rekommenderar jag dig att kanske maila det till vårdcentralen så de vet vad som behöver göras så de inte gör för mycket eller för lite. 

Hoppas du fick svar på din fråga! Annars är det bara att fråga igen :)

Kommentarer

Populära inlägg