Something from the inside



Då har det nog blivit dags att inse att det är vinter. Blåsten ute gör att man nästan blåser iväg, det hagel eller snön som faller ute sticker mot huden likt nålar. Det är kallt. Man kan inte gå ute och njuta av vädret precis, inte idag iallafall. Det är nog dags att börja inse att hösten är över och att vintern närmar sig allt mer för varje dag som går. 
Idag är det den sjätte december och det är bara arton dagar tills det är julafton. Jag går bara i skolan tio dagar till. Om två veckor exakt så är det äntligen lov! Vad jag längtar!

Vissa anser att vintern är tråkig, kall och allmänt trist. Jag måste säga att jag gillar verkligen vintern! Jag håller med om att det är kallt och mörkt, men det är den mysigaste tiden på året! Allt pynt ska upp, adventsljustakar står i alla fönster på väg till tåget och granen ska snart fram och dekoreras. Dessutom är det en period där man umgås med vänner och familj. Man har trevligt, äter julmat och tar det lugnt. Vi går in i en tid där vi får vara tillsammans med dem vi älskar mest av allt. 

Tänk att det om en månad är 2014! Det känns som en vecka sen man kunde gå i shorts och utan jacka. Men alla årstider har sin charm. Vissa gillar vinter och vissa sommaren. Vissa är som jag, gillar båda på sitt sätt. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att ha sommar året runt och inte heller vinter. Det är variationen som gör det så fantastiskt!

Försök och njut av vintern. Jag vet att det är svårt att orka med allt när man inte ser vad som finns tio meter framför sig, men snart är det lov och helgdagar och då får man ta tillfälle till akt och vila ut. 
Vi får längta tillsammans! Det är inte långt kvar! 

Kommentarer

Populära inlägg