Hej då till min värdfamilj

Hej alla! Nu har det gått några dagar sedan jag senast uppdaterade, men det har hänt mycket och framförallt stora saker. Som jag skrev så var det i onsdags min sista arbetsdag och på kvällen var jag och min värdfamilj ute och åt middag tillsammans en sista gång. När vi kommit dit och jag satt mig tog flickan fram en ballong som hon hållt bakom ryggen och sa "Surprise!". På ballongen stod det "We will miss you" och sen fick jag också en presentpåse som innehöll en T-shirt med namnet på byn de bor i, träbokstäver i olika färger och mönster som bildar mitt namn och ett kort där de skrev att de kommer sakna mig och pojken hade ritat några gubbar med tårar på kinderna <3 Jag blev så överraskad och glad! Jag hade gjort en fotobok till dem med massa massa bilder från året plus skrivit en text till dem på första sidan och en text specifikt till mina värdbarn på sista sidan. De blev jätteglada för den och tyckte den var superfin! 

På torsdagsmorgonen var det sen dags att säga hej då till alla. Min värdmamma körde till jobb ganska tidigt men jag satt redan och åt frukost. Vi kramades och sa hej då och hon sa en gång till att barnen älskar mig och att de är såå tacksamma att jag tagit så väl hand om deras barn. Det gjorde mig så varm i hjärtat! Barnen kom sen ner och jag umgicks med dem den lilla stunden som var kvar innan de behövde åka till camp. När vi skulle säga hej då sa först pojken att han inte ville ge mig en kram men att jag kunde få en puss istället. Så han gav mig en puss på kinden men sen kramades vi ändå. Sen kramade jag flickan länge. Vi gick sen till ytterdörren och jag ville ha en sista kram. Jag lyfte först upp pojken och kramade honom och han kramades tillbaka och sen vände han mitt ansikte mot sig och pussade mig på munnen. Sötnosen <3 Jag och flickan kramades sen länge och jag kände att hon drog lite efter andan som att hon grät eller höll på att nästan gråta. Då blev det ännu jobbigare för mig och några tårar trängde sig ut ur ögonen. Vi släppte sen taget och vi sa hej då och min värdpappa hjälpte till att bälta fast dem i bilen. Han backade sakta ut från garaget och barnen vinkade hej då och jag vinkade tills jag inte kunde se dem längre. En jättejobbig stund. Då förstod jag verkligen att det var över och att jag aldrig kommer vara deras au pair igen.

När min värdpappa sedan kom tillbaka och jag packat ihop det sista satte vi oss i bilen och körde mot min LCC's hus. Min värdpappa sa "Take care of Renée for us, okay?" till henne och vi kramades, tackade varandra för året och sa hej då. 

Jag spenderade sedan torsdagen och fredagen hos min LCC men träffade Josefin en stund under fredagen. Idag bar det av till Chicago där jag ska spendera några dagar på semester. Det ska bli kul och skönt innan det är dags för att börja om och starta mitt au pair äventyr i Kalifornien. 

Kommentarer

Populära inlägg