En vecka i Kalifornien

Hej allihop! Nu har det gått ett tag sedan jag senast skrev här och det har berott på att jag inte riktigt haft tid. Jag har jobbat, träffat en au pair, varit på LCC-möte, packat upp, shoppat till mitt rum på IKEA (yeay!!) och umgåtts med min nya värdfamilj. Eller min värdfamilj räcker väl att skriva nu :)

Jag kom ju hit på kvällen lördagen 29 juli (alltså för drygt en vecka sedan) och då hämtade min värdpappa och de två äldsta tjejerna upp mig på flygplatsen. På söndagen åkte vi hela familjen på en dagsutflykt och kollade på kor och åt glass bland annat. Sen har jag jobbat, vi var på Great America (ett nöjesfält med massa karuseller) och jag har packat upp. Jag har dessutom också hunnit med att vara lite sjuk... Igår (söndag) hade jag extremt ont i huvudet så låg i princip bara och vilade hela dagen. Men det hjälpte iallafall för idag känner jag mig bättre och har kunnat jobba som planerat! Har fortfarande lite ont i huvudet till och från men inte mycket.

Allt känns väldigt bra här och jag trivs jättebra! För er som missat eller bara vill ha en update bor jag i Los Altos Hills som ligger ca 10 minuter från Stanford och typ mitt emellan San Francisco och San José i Kalifornien. Jag tar hand om tre flickor på 2, 4 och 6 år. Det går mestadels väldigt bra med undantag för vissa bråkiga stunder. Men då uppskattar man ju de bra stunderna mer ;) Det är svårt att förstå att jag bara varit här i drygt en vecka. Känns som jag varit här mycket längre tycker jag. Jag tror bland annat det beror på att jag har gått igenom typ samma process en gång tidigare vilket gör att jag nu känner mig mer bekväm med att komma in i en familj och deras liv, men också att min värdfamilj är svensk. Det gör ju lite att vi har något extra gemensamt och det kändes snabbare som hemma.

Kommentarer

Populära inlägg