En dag i Boston

I lördags anordnade Cultural Care en Disco Cruise i Boston som jag skulle gå på. Eftersom vi behövde köra en bit och ta tåget en bra stund bestämde sig jag och två au pairer i min LCC-grupp att åka in redan på morgonen/förmiddagen för att kunna tillbringa hela dagen i Boston. Detta var min först gång i Boston, men absolut inte den sista :)

Vi började dagen med att gå i Bostons två stora parker; Boston Common och Boston Public Garden. Det var jättefint! Vi gick sedan ut mot vattnet för att sedan gå längs vattnet en bra bit.

Det började sen bli dags för lunch så vi begav oss till Quincy Market för att äta lunch. Jag åt en Philly Cheese Steak med pommes och lemonade. En god och välbehövlig lunch efter mycket promenerande.

Efter lunchen promenerade vi lite i Financial District och längs Boston Harbour. Väldigt mysigt och fint!


På kvällen var sedan cruisen som jag kommer skriva om och visa bilder i ett annat inlägg. Jag gillar iallafall Boston väldigt mycket och det känns superkul att jag bor så pass nära att jag kan besöka staden flera gånger under mitt år här.


Kommentarer

Populära inlägg