Chocolate Festival + Shake Shack

Igår var jag och Hanna (en svensk au pair som jag träffade för första gången igår) i Harvard för att kolla runt och gå på en Chocolate Festival. Jag älskar choklad så det var "right down my alley" som min värdmamma sa. Jag hade också läst att det var en gratis chokladprovsmakning så den ville vi inte missa. Vi ställde oss i kön ca en halvtimme innan det började och hamnade hyfsat långt fram. Det var iskallt att stå och vänta men till slut fick vi börja gå. Det fanns massa bord där de delade ut choklad i olika former. Vi fick faktiskt mycket mer än jag trott vilket var uppskattat! Det mesta var också väldigt gott!

Vi gick sedan mot Shake Shack som bara låg några minuter därifrån för att äta lunch. Det var min första gång där och det var en jättegod cheeseburgare! När vi sedan ätit färdigt och värmt upp oss gick vi tillbaka samma väg för att gå mot Harvard Univerity och såg då hur lång kön fortfarande var. Kolla sista bilden... Galet! Tur vi var i tid :)

Så vi gick sen runt en liten stund på Harvard-området och kollade runt, men sen blev det alldeles för kallt så vi tog tunnelbanan tillbaka. När vi sedan körde hemåt från slutstationen passerade vi Natick Mall (ett jättejättestort shoppingcenter) och gick runt där en stund. Efter det körde vi hemåt. Det var en lång men väldigt trevlig dag med mycket choklad ;)

Kommentarer

Populära inlägg