En vanlig torsdag

Idag har det varit en helt vanlig torsdag. Eller alla torsdagar ser ju såklart inte exakt likadana ut, men de flesta är liknande iallafall. Jag och pojken var ute och lekte i snön när flickan var i skolan och vi har även övat bokstäver. Han är riktigt duktig nu! Han vet vilka alla bokstäver är nu och kan skriva dem. Nu blir nästa steg att lära honom stava lite enkla ord. Han vet hur han stavar sitt och flickans namn iallafall.

När flickan kommit hem från skolan bakade vi enkla och nyttiga havregrynskakor med kanel som faktiskt blev väldigt goda tyckte jag. Jag kan lägga upp receptet vid tillfälle. Vi byggde även deras Sverigepussel jag gav flickan i julas, och jag blev så stolt när de kände igen massa saker. Bland annat hittade flickan Pippi Longstocking och Emil i Lönneberga även om de var jättesmå bilder på dem. Och sen berättade jag för dem vad det mesta var, t ex Midsummer, Lucia, Nils Holgersson och Lobster fiest. Haha jag visste inte vad jag skulle kalla kräftskiva men tyckte att Lobster fiest funkade bra och lät roligt ;)

Kommentarer

Populära inlägg