Sunset @ Nashville Skyline

I lördagskväll föreslog Marianna att vi kunde gå och kolla på solnedgången vilket jag tyckte var en jättebra idé. Vi gick över bron till Cumberland Park för att se Nashvilles skyline och solnedgången var jättefin! Jag hittade en ny inställning på min kamera som tar tre bilder direkt efter varandra i olika exponering och sen kombinerar till en för att få en bättre bild när man fotograferar i motljus. Det funkade verkligen!! Istället för en fin himmel och endast en siluett av skylinen fick jag fina bilder där man ser både och. Bilderna blev dock ljusare än vad det var på plats så jag mörkade ner dem lite och gjorde dem lite varmare i tonen för att få fram de rätta färgerna som var på plats och känslan. Blev jättenöjd med bilderna och längtar till att fota fler solnedgångar!

Kommentarer

Populära inlägg