The Parthenon, Nashville

För några timmar sedan kom jag hem efter en helg i Nashville. Jag var där tillsammans med Marianna som är en finsk au pair jag var på Training School tillsammans med. Vi kom till Nashville i fredags eftermiddag och vårt första stopp (efter att ha checkat in på hotellet) var The Parthenon. Det är en fullskalig kopia av Parthenon i Aten och den enda i världen som jag förstått det. Det var en väldigt maffig byggnad som var väldigt cool och jag blev väldigt nöjd över bilderna! Det var riktigt fint ljus sådär en sen eftermiddag.

Vi tog några bilder innanför pelarna som blev ganska coola också :)

Bredvid Parthenon var det en stor öppen gräsyta där det satt folk och grillade, spelade gitarr (såå mysigt!), pratade och spelade frisbee bland annat. Det var väldigt avslappnat och härlig stämning och verkligen en mysig plats. Jag är väldigt nöjd med besöket till The Parthenon och kan varmt rekommendera att besöka den om ni åker till Nashville!

Kommentarer

Populära inlägg