How to - Multicolor nails


Vilken cool nageldesign! Hur gjorde du den?
Denna kommentaren fick jag på mitt sammanfattningsinlägg för juni och jag tänkte svara på den i ett inlägg.
Först och främst, tack så mycket! Jag blir alltid så glad när jag får komplimanger :) Jag började med att måla alla naglar vita och därefter valde jag ut tre färger som jag ville ha på. För att få det sådär "fläckigt" använde jag en tvättsvamps grova sida (jag klippte av en bit från en tvättsvamp).

Jag började med att måla lite rosa nagellack på ena hörnan och duttade det lätt över hela nageln. Sedan målade jag lite grönt nagellack och duttade över hela nageln och sist lila. Det är viktigt att bara dutta med den färgen du använder just nu, så försök vika upp kanterna eller liknande. Måla alltid en färg i taget på svampen för annars hinner den torka lite så att det blir segt och ojämnt. Ta inte heller för mycket färg för då får du inte "fläckeffekten".
Hoppas jag förklarade tillräckligt bra så att man förstår, Om du testar nageldesignen får du gärna länka ett inlägg så jag kan se :) Ha en fortsatt fin fredag! 

Kommentarer

Populära inlägg