Sminkguide - Ögonbryn tutorial


I det här inlägget tänkte jag gå igenom hur jag fyller i mina ögonbryn. Jag gör inte alla steg varje dag, men här går jag igenom allt!

På den första bilden kan du se hur mitt ögonbryn ser ut helt naturligt (fast jag har färgat det). Det första jag gör är att använda min ögonbrynspennaoch måla ögonbrynets underkant som ett streck. 

Sedan använder jag samma penna och fyller i brynets ytterkant, det vill säga från utkanten till ögonbrynets högsta punkt. Jag målar sedan små "steck" upp från linjen jag målade i första steget. Detta gör att den inre halvan av ögonbrynet blir lite mindre skarpt. 

Dessa två steg gör jag bara om jag har lite extra tid. Då använder jag en smal snedställd pensel och en ljus gråbrun ögonskugga och fyller i ögonbrynet för att få det lite fylligare. Sedan använder jag en concealer som är något ljusare än min hudton och applicerar längs brynets undersida för att få det mer skarpt. Tänk bara på att tona ut concealern ordentligt. Sen är det klart! 

Kommentarer

Populära inlägg