Fullspäckad helg

Fredag

Oftast jobbar ju inte jag på fredagar, men eftersom min värdmamma var bortrest körde jag pojken till hans fotboll och tog sedan hand om honom under dagen. När vi skulle hämta flickan från bussen kom barnens mormor och strax efter kom min värdmamma hem. Vi alla umgicks och pratade en stund innan min värdmamma skulle åka iväg igen eftersom båda mina värdföräldrar skulle på bröllop över helgen. Jag följde med barnen och deras mormor till Olive Garden där jag åt "Chicken Alfredo" som alltid är ett säkert kort. Väldigt gott! Jag körde sedan hem själv och Sara och Karen kom hem till mig och vi såg en film och pratade och hade det väldigt trevligt.

Lördag
Eftersom barnen sov över hos sin mormor var jag hemma själv på lördagen vilket var väldigt skönt. Jag vaknade dock ganska tidigt av hunden men somnade sedan om. Jag hade en väldigt lugn dag och passade även på att ta en sväng till Walmart och köpa schampo och balsam haha. På kvällen kom barnen hem och jag och deras mormor fixade middag och sen var det läggdags för barnen efter två långa dagar.

Söndag

Igår var det pojkens fjärde födelsedag! Barnens farmor och farfar kom hit på morgonen och tog med oss på frukost på en restaurang. Jag åt pannkakor med jordgubbar vilket var väldigt gott (och mäktigt)! Vi åkte sedan hem och lekte en stund innan mina värdföräldrar kom hem från bröllopet och vi dekorerade tårtan. Jag ska skriva ett eget inlägg om firandet och visa bilder på den fina tårtan :)

Kommentarer

Populära inlägg