Måndag och lekplats

Idag började dagen med frukost och därefter lämnade vi flickan på skolbussen. Jag och pojken gick sedan tillbaka till huset där han började bygga ett pussel och jag åt frukost och byggde pussel samtidigt. Jag brukar inte hinna äta en full frukost medan dem äter eftersom jag ska assistera dem plus packa deras lunch/snack boxar. Idag var det dock bara flickans.

Dagen spenderades sedan med massa tvätt som pojken fick hjälpa till med litegrann för att inte tråka ut honom, lek med Lego, Barbie och mer pusselbygge. Runt klockan två körde vi till lekplatsen som ligger några minuter från huset och han fick leka av sig. Det var en annan pojke på lekplatsen när vi kom dit så de lekte fint tillsammans medan jag och hans mamma pratade. Kände mig väldigt vuxen när vi diskuterade skola, skolbuss, barnen, USA och Halloween haha. Hon var trevlig!

Vi körde sedan hem igen för att hämta flickan vid bussen och därefter hjälptes vi alla åt att baka en äpplepaj. Vi smakade den efter middagen och den uppskattades av båda barnen, min värdpappa och mig själv. Min värdmamma är på jobbresa nu så hon kunde inte smaka (idag iallafall).

Imorgon är det en ny jobbdag och då ska även pojken till skolan några timmar. Godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg