Två månader

I lördags var det exakt två månader sedan jag lämnade Sverige. Precis som jag skrev efter en månad har det gått jättesnabbt, men samtidigt har jag gjort väldigt mycket.

Mitt mål under min andra månad var att "träffa nya vänner och se nya platser". Det tycker jag jag har uppfyllt. Jag har bland annat besökt New Hampshire och provat på tubeing, besökt ett stort mall och upplevt att trafiken inte alltid är så lätt här, jag har besökt Boston och åkt en cruise på kvällen.
Jag har även umgåtts med några au pairer från min LCC-grupp och även träffat ett par svenska au pairer. Det är kul att träffa svenska au pairer ibland och bara snacka av sig på svenska, samtidigt som det är kul att träffa au pairer från andra länder och prata engelska och lära sig om deras kultur.

Jag trivs fortfarande hur bra som helst i min värdfamilj! Jag känner mig verkligen som en familjemedlem vilket jag är extremt tacksam för. De är enkla att prata med och bryr sig verkligen om mig vilket gör mig väldigt glad och tacksam.

Under min tredje månad, Oktober, har jag som mål att träffa fler au pairer, göra dagsutflykter, se fler platser och lära mig mer om USAs kultur och traditoner. Halloween is just around the corner :)

Tack för att ni läser min blogg och hänger med mig på mina äventyr!

Läs också:
En månad

Kommentarer

Populära inlägg