Topsfield Fair

För ett par veckor sedan skrev jag att jag, min värdmamma, barnen och barnens mormor var på Topsfield Fair. Det är som en festival eller marknad kan man väl kalla det. Väldigt trevligt! Här kommer mitt lovade inlägg med bilder. Ganska många bilder i inlägget, men med tanke på att jag tog 240 bilder under dagen är detta bara en bråkdel.

Jag och barnen fick en åktur på en elefant. Det har dem tydligen som tradition att göra varje år. Kul att ha varit med om!

Det fanns också en "pet zone" där man kunde klappa olika djur. Bland annat getter och grisar. Man kunde också köpa mat och mata dem med. Flickan döpte alla getter haha.

Det var en minihäst som hade en liten show för oss. Hon kunde spela golf och basket bland annat. Väldigt underhållande!

I ett hus fanns det massa kaniner!! Jag har en kanin hemma och det fanns vissa som var jättelika! Så gulliga! På bilden ser ni några kaninbebisar som var två veckor om jag inte minns fel. Min faster har haft en kaninuppfödning i flera år så jag har sett många kaninbebisar innan, men de är alltid lika söta!

Vi var där till sent på kvällen och det fanns massor av karuseller av olika slag. Både för små och stora barn och vuxna. Jag åkte ett par barnkaruseller med barnen och sen åkte jag och min värdmamma en snurrande berg- och dalbana. 

Detta är en skulptur av sand(!) som tydligen ska kunna motstå de flesta väderförhållanden tack vara att sanden är hårt hoppressad och täckt med lite lim. Vi blev lite oroliga när det började småregna nämligen haha.

På Topsfield Fair är det också tradition att hitta den största pumpan i New England. Pumpan ni ser ovan vann detta året. Att en pumpa ens kan bli så stor! Galet. Som ni ser väger den 2075,5 pounds vilket alla blev jättechockade över. Jag hade ingen aning om hur mycket det var i kilo så det var lite svårt att hålla med haha. Nu har jag dock kollat upp det och pumpan väger 941,4 kg! Nästan ett ton alltså!! Så nu förstår jag att folk blev imponerade ;)

Vi hade en jättetrevlig dag och det var en väldigt kul upplevelse för oss alla! Kan verkligen rekommendera er i närheten av Boston att besöka Topsfield Fair vid nästa tillfälle.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att lämna en kommentar! :)

Populära inlägg