Lucka 9 - Lugn

Jag skrev i lucka 2 om stress och att det alltid finns stress runt oss i dagens samhälle. Det är svårt att slappna av och släppa tankarna på allt som måste göras. Om man inte kan sluta tänka på allt det, tror jag det är svårt att vara lugn och som sagt svårt att slappna av. Jag tror många ofta har problem att sova, eftersom man tänker så mycket på allt möjligt. Jag har speciellt svårt att sova dagen innan något speciellt kommer inträffa. Det kan vara allt från ett prov till min födelsedag. Jag ligger och tänker på detta länge och kan därför inte vara helt lugn och avslappnad. Det är lätt att stressa upp sig över saker som ska hända eller som man behöver göra. Men även om alla dessa måsten alltid finns i våra tankar, måste vi våga slappna av och inte tänka på dem ibland. Då känner vi oss lugna.

Kommentarer

Populära inlägg