Roller skating

I söndags var jag på LLC-möte där vi åkte rullskridskor. Jag testade först att åka med skates (fyra hjul) men det var väldigt svårt. Man stod stadigt, men jag kunde inte ta fart eller bromsa så enkelt. Bromsen var framme vilket dessutom gjorde det väldigt enkelt att trilla baklänges. Jag bytte därför till blades istället vilket är rullskridskor (som skridskor fast med hjul). Det gick bättre och var enklare. Det var en trevlig träff och jag träffade även några au pairer som jag inte träffat innan, eftersom min LCC-grupp nyligen slagits ihop med en annan.

Min LCC delade ut små julgoodiebags till oss alla vilket var riktigt gulligt och snällt av henne! Min innehöll det ni ser på bilden ovan. Väldigt gulligt att vi fick ett ornament där hon skrivit 2016. På baksidan står det "Au Pair 2016-2017". En väldigt trevlig dag!

Kommentarer

Populära inlägg