Lektioner på MassBay

Denna helgen har jag gått i skolan minsann! För att få mina sista tre credits har jag denna helgen haft lektioner på MassBay Community Collage och sen ska jag åka till Niagarafallen i maj för att få mitt certifikat. I fredags hade vi lektion mellan 17-21, i lördags hade vi lektion 9-17 och i söndags hade vi lektion 10-16. Sen tar det mig nästan en timme att köra dit men jag behöver marginal på det eftersom det ofta är väldigt mycket trafik på det hållet. Så min helg har i princip bara spenderats på skolan och i bilen haha. Jag tyckte kursen var intressant. Vissa delar gillade jag lite mindre (som när vi skulle hitta massa information om olika personer - se sista bilden. Det var väldigt stressigt eftersom vi inte hade så mycket tid. Min handstil blev hemsk) och vissa saker gillade jag mer (som när vi skulle markera alla stater i USA som vi kunde. Jag kunde faktiskt fler än jag trodde. Ungefär hälften och sen fick vi använda en karta till resten). Jag tyckte det var väldigt kul med staterna så jag laddade faktiskt ner ett spel på min mobil där man ska pricka in alla stater. Om man har fel kommer den igen efter alla stater och sen när man har alla rätt stängs tiden. Mitt rekord är 1,42 ;) Har verkligen lärt mig mycket mer om USAs geografi jämfört med vad jag visste innan!

Kommentarer

Populära inlägg