Min hudvård

Jag tänkte att det kunde vara kul att skriva ett inlägg om vad jag använder för hudvårdsprodukter för omväxlings skull. Jag skrev ju mycket mer om skönhet innan jag åkte som au pair, men nu har det hamnat på sidan både för att jag inte har tid och knappt sminkar mig längre men även för att jag har en hel del annat att skriva om nu med resor osv. Men om ni vill se fler skönhetsinlägg får ni gärna lämna en kommentar så kan jag se vad jag kan göra :)

På bilderna ovan ser ni min dagkräm. Jag använder den ljusrosa som är utan parfym, men samma slags kräm finns också med mild parfym och den fick jag med i pressutskicket jag fick för ett ganska bra tag sedan. Denna kräm är för torr hy och är perfekt nu efter vintern då man blir ganska uttorkad. Huden blir verkligen jättelen efter att man smörjt in sig med krämen, men det som jag gillar extra mycket är att den sjunker in i huden så snabbt så man kan sminka sig bara några sekunder efter om man nu vill det. Verkligen en toppkräm som jag kan rekommendera!

På kvällen brukar jag smörja in mig med denna nattkrämen i samma serie. Denna är tjockare i konsistensen och känns också fetare när man smörjer in den. Den lägger sig alltså lite mer utanpå huden även om den inte känns kladdig. Detta är dock inget som stör mig eftersom man ska sova och inte ha något annat ovanpå. Denna är verkligen också jätteåterfuktande och huden blir väldigt len. Me like!

Ett sista plus som gäller båda dessa produkter är att jag älskar designen på förpackningarna! Man vill verkligen ha dem framme i badrummet och inte gömma undan dem vilket jag verkligen ger en tumme upp för.

Länkar till produkterna på Apotea (ej annonslänkar): Dagkrämen - Nattkrämen

Jag har fått dessa produkter i ett pressutskick, men åsikterna är alltid mina egna.

Kommentarer

  1. Bra märke. Det kan du få tag i USA alltså?
    Svar: Ja event är kul men det är sjukt mycket arbete som krävs. Känns alltid skönt när det är över så man kan slappna av lite;)
    Jag tycker låten är bra men han har absolut ingen uttrålning eller känsla så dessvärre så tror jag inte han kommer ta sig långt på eurovision =( Hela framförandet kändes platt på ngt sätt.
    Hur länge blir du där? Boston döpte vi vår nya hund till,hihi;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte L300 finns i USA... Jag fick dessa i ett pressutskick innan jag åkte hit :)
      Jag kommer bo här tills slutet av juli :) Så gulligt namn till en liten hund!

      Radera
  2. Använder också L300, fast den blåa uppsättningen istället för rosa. Har även deras sminkborttagningsmedel som gel, sjukt bra! L300 är väldigt prisvärt och bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul! Sminkborttagningsmedlet har jag inte hört talas om. Borde kolla upp det när det är dags att köpa nytt :) Håller helt med! Bästa kombon!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att lämna en kommentar! :)

Populära inlägg