Reseguide - Nashville, TN

Sista helgen i februari 2017 besökte jag Nashville, Tennessee. Det har länge stått på min bucket list, främst för att jag gillar musik och Nashville kallas "The Music City", men också för att det verkar vara en mysig och trevlig stad med skön stämning. I denna guide ger jag tips på vad jag rekommenderar att du bör se om du ska besöka Nashville!

1. The Parthenon



The Parthenon är en fullskalig och den enda kopian av Parthenon i Aten. Det är en väldigt stor maffig byggnad med ett mysigt grönområde runtomkring.

2. Broadway



Huvudgatan i Nashville heter Broadway och är framförallt cool att se när det är mörkt, men såklart även under dagtid. De flesta restauranger har livemusik under kvällen och det finns även några musiker på gatan. Så det är en mysig stämning på gatan!

3. Music Walk of Fame



Music Walk of Fame hittar du plattor tillhörande olika musikartister inom country-branschen. Det är ett ganska litet område eftersom plattorna ligger samlat. En sevärdhet som man iallafall borde se lite snabbt.

4. Tennessee State Capitol



Eftersom Nashville är huvudstad i Tennessee hittar man här Tennessee State Capitol. Jag tror inte man kan gå in i byggnaden, men man kan iallafall gå runt den.

5. Bicentennial Capitol Mall State Park



Precis nedanför State House ligger Bicentennial Capitol Mall State Park som är en avlång och fin park. Här får man en fin vy över State House och några skyskrapor.

6. #whatliftsyou



#whatliftsyou är en populär väggmålning som jag såg på Instagram strax innan vi åkte till Nashville. Den ligger i stadsdelen The Gulch som inte har så mycket annat att se (vad jag vet), men det kan ändå vara en trevlig avstickare.

7. Nashville Skyline




Om man går över bron till Cumberland Park får man en väldigt fin vy över Nashville skyline. Jag kan både rekommendera er att gå dit under dagen och när solen håller på att gå ner.

Tips! Det finns en gratis buss som kör genom downtown och heter "Music City Circuit". Det funkade väldigt bra så den kan jag verkligen rekommendera att använda om ni inte orkar gå eller ska åka en längre sträcka.

Sammanfattning
Jag tyckte att Nashville var en väldigt mysig stad och stämningen var väldigt härlig. Dock är det inte en så stor stad och jag anser att man hinner se det mesta på en helg. Man ska också vara medveten om att man inte kan komma in på de flesta restauranger med livemusik om man är under 21, vilket jag är... Men man kan ju fortfarande höra musiken och lyssna på gatumusikerna, så det var positivt.

Kika gärna in min video från Nashville för att få en känsla för hur Nashville är!

Kommentarer

Populära inlägg