Snö igen

I tisdags var det en ganska stor snöstorm här (jag som trodde våren var på ingång...) vilket innebar att skolan var inställd och min värdmamma jobbade hemifrån. Sen kom min värdpappa hem vid lunch och fortsatte jobba så jag jobbade ändå nästan full dag. Jag tycker det är lite svårare att jobba när mina värdföräldrar är hemma eftersom barnen då hela tiden vill gå upp till dem och jag då måste hålla dem nere för att inte störa dem när dem jobbar... Men ja, det gick ju bra ändå och vi hade en mysig dag inne.

Igår var det skola igen men vi var också ute och lekte i snön. Det var iskallt trots jacka, termobyxor, mössa, vantar, halsduk och vinterkängor. Så det blev inte jättelänge vi var ute, men ändå en liten stund så det var bra :)

Idag är flickan hemma från skolan igen eftersom lärarna har konferens, så vi får se vad vi hittar på. Sen imorgon åker jag till Philadelphia i Pennsylvania över helgen med East Coast Edventures. Det ska bli jättekul och spännande!

Kommentarer

Populära inlägg