Filminspelning och tandläkarbesök

I början av veckan kom flickan hem väldigt exalterad och berättade att de spelar in en film precis bredvid hennes skola. När jag i onsdags åkte med pojken och skulle hämta henne för att köra med dem till tandläkaren såg jag att det var full rulle där. De spelar in "Daddy's home 2" i vår lilla by! Det var ganska mycket folk för att vara en liten by, poliser på gatorna, avspärrningar på vissa gator, massa lastbilar med utrustning som ni ser på bilden nedan osv. Jag såg även på Facebook sen att några hade sett skådespelarna, bl a Mark Wahlberg. Såå coolt och amerikanskt haha.

Efter att till slut hittat en parkering (vilket inte var så lätt pga avspärrningarna), så hämtade vi flickan och körde mot tandläkaren. När vi var nästan framme var vägen vi skulle köra på avstängd så jag fick fortsätta ett annat håll och GPSen ledde om mig. Men sen kom jag på en väg precis bakom tandläkaren men hade inte möjlighet att köra in på parkeringen, men GPSen trodde då att jag var framme och slutade visa vägbeskrivning. Så jag fick stanna vid sidan av vägen och starta den igen och köra runt ett kvarter och kom tillslut fram till tandläkaren. Väldigt mycket problem haha men vi kom i tid tack vare att jag räknat typ dubbelt så mycket tid som skulle behövas, vilket var väldigt tur! Barnen var jätteduktiga hos tandläkaren iallafall! Jag var lite nervös över att gå dit själv, men jag var med värdmamma och barnen förra gången så det var inte första gången. Onsdagen var alltså en väldigt händelserik dag!!

Kommentarer

Populära inlägg