Beautybag - Recensioner


Som jag skrev för ett tag sedan fick jag hem en Beautybag från Beautykey.se med tre små testprodukter. Det var ett blindtest vilket innebär att jag inte vet vad det är för märke, men här kommer ändå en liten recension till varje produkt! 
Fuktkräm (F)

"Krämen reglerar hudens naturliga produktion av sebum, lindrar rodnader och irritationer samt bekämpar avflagning. Formulan är icke fet, har en lätt struktur och går snabbt in i huden."

Fuktkrämen har en ganska tjock konsistens och är ganska dryg. Jag håller absolut med att den går in i huden snabbt! Man hinner knappt smörja färdigt ansiktet innan krämen är inne i huden där man började ;) Jag märker ingen märkbar skillnad vad gäller att den skulle dämpa rodnader, men det kanske den gör mer i längden. Sammanfattningsvis så känns det som att krämen går in i huden på djupet och snabbt går det!
BB-kräm (BB)

"En lätt och smidig BB-kräm som absorberas snabbt av huden. Återfuktar, jämnar ut och skyddar från UVA och UVB strålar."

Den absorberas väldigt snabbt av huden vilket jag tyvärr inte tyckte var så positivt i detta fallet. På grund av att krämen "torkar" snabbt hinner jag inte smörja ut den jämnt innan den är torr. Det gör att det blir lite fläckigt eftersom jag inte kunnat applicera jämnt och dessutom smular den lite när jag försöker jämna ut den. Dock måste jag säga att huden ser ut att ha ett fint "glow" på avstånd. Så för någon med lite mindre torr hy hade den säkert funkat bättre, men för mig var det ingen höjdare tyvärr.
Serum (S)

"Berikad med havtornolja som mjukgör huden och bibehåller dess elasticitet. Innehåller Honeysuckleblomma-extrakt och Aloe Vera för att lugna huden och förebygga torrhet. Rik på Vitamin A och E samt naturlig vetegroddsolja som skyddar huden från fria radikaler och miljöpåfrestningar."

Jag har faktiskt inte testat något serum tidigare så jag har inget att jämföra med direkt. Men konsistensen är lite rinnigare/tunnare än en fuktkräm och går in väldigt snabbt i huden. Om man jämför med en fuktkräm som återfuktar "på ytan" känns det som att detta serumet tränger in längre i huden och återfuktar mer på djupet. Det känns helt enkelt som att serumet hjälper på djupet.

Kommentarer

Populära inlägg