Recension - Nivea mattifying gel cream


Denna ansiktskräm vann jag för ett tag sedan och idag tänkte jag skriva lite om vad jag tycker om den.
Detta är alltså en återfukande ansiktskräm som ska hålla huden återfuktad i 24 timmar. Dessutom ska den matta ner huden och bekämpa och förebygga finnar. 
Återfuktning:
Jag tycker verkligen att krämen återfuktar bra! Huden känns riktigt återfuktad och fin. Jag har inte speciellt torr hy, men för er som har det kan jag verkligen tro att den skulle vara extra bra för er :) Det är lite svårt att svara på om den håller huden återfuktad i 24 timmar, men man känner sig återfuktad länge iallafall ;)
Nedmattande:
Jag vet inte om jag skulle säga att huden blir helt matt av denna krämen, men den blir heller inte blank. Jämfört med många andra krämer så är den absolut mattare enligt mig, men man blir ju inte matt som om man använt puder. Jag skulle nog säga att man blir mattare än de flesta krämer, men fortfarande lite "blank". Denna egenskap är toppenbra när man ska sminka sig efter eftersom man inte känner sig blank. Krämen skjunker in snabbt i huden. 
Förebygga finnar:
Om krämen hjälper mot finnar är jättesvårt att svara på då huden ändras hela tiden och dessutom använde jag under samma period tre andra produkter i samma serie som också ska bekämpa finnar. Men om jag ska ge en allmän åsikt över hela serien så upplever jag faktiskt att produkterna hjälper mot finnar!
Hoppas denna recensionen var till hjälp! Har du provat krämen själv så får du gärna skriva en kommentar om vad du tyckte 

Kommentarer

Populära inlägg