Back to school - Pepp


Då var första skolveckan avklarad! Olika skolor börjar ju olika dagar så detta kanske inte stämmer för alla, men det är helg för alla iallafall!
Jag måste säga att jag tycker det är jättekul i skolan nu! Jag ser verkligen fram emot terminen. Som jag nämnde i måndags har jag börjat med gränssnittsdesign och digitalt skapande och det är jättekul tycker jag! Vi håller på att lära oss photoshop och klistrar ihop bilder och kommer på kreativa lösningar på produkter. Superkul!!!
Jag tycker det är viktigt med en positiv inställning för då blir allt lättare. Så försök inte tänka "det är jättetråkigt i skolan och jag vill inte detta" utan fokusera på de ämnen du tycker bäst om och gör så gott du kan. Tiden går snabbare än man tror. Ett tips är att redan på onsdagseftermiddagen när skolan är slut börja tänka att det snart är helg. Det kanske låter lite konstigt (och kanske inte funkar för alla) men jag tänker så för det är bara torsdagen (som kommer gå snabbt) och sedan är det fredag och då vet man att det är helg typ då.
Jag hoppas att ni gillat min lilla "Back to school"-vecka och att ni fått lite tips och inspiration för skolan. Vill ni att jag skriver om något speciellt är det bara att kommentera :) Och kom ihåg: VAR POSITIV! 

Kommentarer

Populära inlägg