ELF Little black beauty book - Warm


Ni kanske har lagt märke till att en palett står väldigt ofta bland produkterna som jag använder till mina sminkningar? Det är iallafall denna paletten från ELF. Jag kände att det kunde vara intressant att visa den och vilka färger den innehåller just eftersom jag använder den så mycket. 
För er som inte vet är ELF ett budgetmärke som framförallt säljs i USA och England (vad jag vet), men vissa produkter säljs på vissa ställen i Sverige. Jag har köpt min i USA för ganska längesen och den finns faktiskt fortfarande kvar i sortimentet här. Min heter "Volume 1" men de verkar ha bytt namn till "Warm". Jag tycker att pigmenteringen är bra, men bäst är de helt klart med en primer under. 
Dessa är mina favoriter:
1 - Denna använder jag ibland för att fylla i ögonbrynen (efter ögonbrynspenna)
2 - Denna kan man använda för att fylla i ögonbrynen om man vill ha en lite varmare ton.
3 - En fin ljus skugga med ytterst lite skimmer i som är fin som highlighter i ögonvrån eller under brynet t.ex.
4 - En mörk bronsfärgad skugga som är jättefin att mörka ner med eller använda för sig själv.
5 - En plommonfärgad ögonskugga som jag älskar att tona ut med i globlinjen (måste göra det snart igen!)
6 - En brun skugga som är perfekt i globlinjen och är väl använd som ni ser ;)
7 - En mörk färg som inte är svart utan snarare mörkmörkbrun om man inte vill ha det helt svart.
8 - En väldigt ljus och nästan vit skimrig skugga som man kan highlighta med.
9 - En matt ljus ögonskugga som jag älskar att använda som highlighter under ögonbrynet.
10 - En väldigt fin färg som är lite sådär brungrön. Jättefin både till en liten del av sminkningen eller ensam!
11 - En perfekt mellanbrun färg för att tona ut andra skuggor med för att få en finare övergång till sin egen hudfärg.
Hoppas att ni gillar inlägget! 

Kommentarer

Populära inlägg