Ankomst till Training School

Igår kväll (måndag) vid ca 23 kom vi fram till Hofstra University aka Training School. Vi fick bära in våra väskor och fick lite information från personalen. De såg dock hur trötta vi var så vi fick gå till våra rum ganska snabbt. Jag delar rum med en tjej från Schweiz som ska bo någon minut utanför Boston. 

Rummet på Training School är väldigt rymligt och lagom temperatur vilket känns bra. Dock är sängarna lite speciella... Både madrassen och kudden är gjorda i något plastmaterial så minsta lilla man rör sig så prasslar det... Men jag är så trött så det spelar inte mig så stor roll nu faktiskt haha.

När vi fick nyckel till vårt rum fick vissa också presenter från sin värdfamilj. Min värdfamilj var supersnälla och gav mig allt på bilderna PLUS en guidad tur i New York och en biljett upp till Top Of The Rock! Så himla gulligt! Jag blev jätteglad och kände mig så välkommen. Längtar tills fredag! 

Kommentarer

Populära inlägg