Framme!

Nu är jag framme i USA!!! Även detta flyg blev lite försenat men inte jättemycket. Flygresan kändes jättelång och jag försökte vila och sova lite då och då men vågade knappt somna om de skulle komma med maten just då haha. Men jag vilade mycket iallafall men trots det börjar tröttheten komma nu. 

Vi fick både middag (kyckling och ris och en chokladkaka till efterrätt) och ett snacks innan landning (macka, juice och en kaka). Innan landning lös de upp taket i massa färger. Coolt! 

Jag var lite nervös inför immigration och cutoms, men det gick bra. Jag var inte den första au pairen i kön så istället för att fråga vad jag ska göra frågade han om jag skulle vara au pair. Och båda mina väskor var med sån tur var! I customs tog han bara mitt formulär och frågade om jag också skulle vara au pair. Han tyckte tydligen också att jag såg ut som en au pair haha. Det borde väl vara ett bra tecken? 

Efter tullen blev vi uppmötta för att bli skjutsade till training school. Jag fick säga hejdå till svenskarna jag varit med hela resan och även danskarna vi åkt med eftersom de alla skulle vara på den andra skolan. Än så länge är det bara jag och en annan tjej som är från Sverige och de flesta andra i vår buss är från Tyskland (tror jag). Ska bli spännande att träffa dem andra imorgon. Dem som åkt andra flyg alltså.

Sammanfattningsvis är jag nu inne i USA, har allt mitt bagage och är så avslappnad att allt gick bra på resan. Nu börjar fullspäckade dagar på training school! 

Kommentarer

Populära inlägg