Tisdagen

Igår (tisdag) var första dagen med lektioner. Vi fick en workbook som är stor som ett A4 och en centimeter tjock. Denna ska vi alltså gå igenom på två dagar. Så det är ganska intensivt om man säger så ;) Men jag måste säga att det är ändå kul och intressant tycker jag. Bara väldigt mycket information. Vi tog också en gruppbild som ni ser nedan.

På kvällen var det godispicknick där alla hade tagit med sig något godis från sitt eget land. Jag tog med mig Ahlgrens bilar. En tjej som jobbar för Cultural Care sa att det varje vecka var någon som tog med Ahlgrens bilar, så det verkade populära. På bilden ser ni bordet med bland annat tyska flaggan och som ni ser blev där överfullt haha. Typ 80 % av alla här är från Tyskland (känns det som). I min klass är 15 av 25 från Tyskland eller Österrike. Jag smakade en del av godiset men hoppade över det som jag inte förstod vad det var. Man vill ju helst inte må dåligt nu... Från rummet vi hade godispicknicken i kunde man också se New York skyline på långt håll. Det var svårt att få med på bild, men jag lägger upp en inzoomad bild ändå :)


Kommentarer

Populära inlägg