Onsdagen

Onsdagen började med frukost klockan sju. Sedan började första lektionen klockan 8. Både under tisdagen och onsdagen har schemat varit lektion 8.00 - 10.00, rast 10.00 - 10.30, lektion 10.30 - 12.00, lunch 12.00 - 13.00, lektion 13.00 - 15.00, rast 15.00 - 15.30, lektion 15.30 - dinner. I tisdags åt vi 18.30 och sen var det candy picnic men igår (onsdag) åt vi 17.00 och sen hade vi lektioner/workshops mellan 18.00 - 20.00. 

Under lektionerna under dagen fortsatte vi jobba i vår workbook med lite allt möjligt, bland annat hur man ökar självförtroendet hos barnen och hur man ska hantera stress. En kul grej är att det börjar kännas så naturligt att lyssna på när läraren pratar på engelska. Det är liksom inget konstigt längre. Dessutom umgås jag i princip bara med au pairer som inte är från Sverige, så jag pratar bara engelska. Bra att komma in i det! 
Under en lektion gick vi ut vilket var väldigt skönt eftersom det var väldigt härligt väder. 

På kvällen hade vi som sagt föreläsningar/workshops. En handlade om personal safety och den andra handlade om att köra i USA. Vi satt alla au pairer i ett rum och lyssnade, men vissa pratade typ hela tiden även om vissa sa till dem. Det gjorde mig lite irriterad, men jag fick koncentrera mig på vad dem sa istället. Det var inte jättemycket nytt, mest upprepning och hur samma regler vi har i Sverige fungerar här. När klockan var 20.00 (eller 8 PM får jag kanske säga) fick vi äntligen gå till våra rum. Då var jag väldigt trött. 

Kommentarer

Populära inlägg