En dag vid stranden

I fredags var det min första lediga efter att jag börjat jobba. Min värdmamma är också ledig på fredagar (så det är därför jag är ledig). Jag, min värdmamma och barnen åkte därför till min värdmammas aunts beach house för att spendera dagen. Trots att väderprognosen sa regn och åska fick vi rena motsatsen. Det var en otroligt varm dag och även om jag älskar värme var det nääästan för varmt. Det var liksom kvavt och nästan svårt att andas. Dock blåste det iallafall litegrann vid havet så det var skönt. Sanden däremot. Här snackar vi kokhett. Jag hade flipflops men kände ändå värmen. Och när jag ställde av skorna typ fyra meter från den blöta sanden brändes det rejält om fötterna när jag fick springa den lilla biten. Galet varmt.

Eftersom det var så fruktansvärt varmt var vi helt enkelt tvungna att bada. Dock var det nästan iskallt i vattnet trots värmen i luften. Så vi fick gå ut långsamt så domnade benen bort och tappade känseln efter ett tag haha. När vi var lite längre ut och hade vant oss kändes det skönare.

På kvällen gick vi och några andra släktingar som också var där till "the center" som var ungefär som ett litet mysigt torg med små gatukök runt om och även en scen. Vi åt middag och gick sedan in på ett spelställe som ni ser bild på ovan. Detta är dock bara en liten del för det var jättestort. Jag sa till min värdmamma att jag tyckte det kändes väldigt amerikanskt haha. Det var mest barnen som spelade men det var kul att kolla på. Jag hjälpte dock till med ett pianospel där jag vann massa biljetter till barnen. Dessa biljetter kunde dem sedan byta in mot något pris.

Det var en supermysig (och varm) dag! Jättekul att träffa en del av familjens släkt också :)

Kommentarer

Populära inlägg