Julafton - Maten

Som jag skrev i mitt inlägg om min julafton kommer här ett inlägg som kretsar kring maten på julafton. Det är ju inte helt okänt att man äter mycket under julen ;) 

Vi började med bland annat sill, lax och ägg. För några år sedan gillade jag inte sill alls, men nu tycker jag om det. Jag äter inte hur mycket som helst men uppskatter några bitar. Favoriterna är citronsill, brantevik och löksill.

Sedan blev det den varma maten, dvs. bland annat köttbullar, prinskorv och Jansson. Mumsigt!

Efter det så var det dags för risgrynsgröt. Jag ÄLSKAR risgrynsgröt och har ätit det till fika några dagar i veckan i flera månader (hihi...) så jag åt en del. Dock var jag ganska mätt redan men jag var ju ändå tvungen att äta mormors egenlagade risgrynsgröt. Så gott!

Som sagt hade jag en jättebra julafton som var supermysig! Hoppas ni också hade det <3

Kommentarer

Populära inlägg