Lucka 18 - Hur man är en bra förebild

För mig är en bra förebild någon som vågar vara sig själv. Någon som vågar stå upp för sig själv. Som inspirerar genom att följa sina egna drömmar och inte lyssna på vad andra tycker. En bra förebild sprider glädje och peppar andra. Om någon säger något nedlåtande åt en tar man inte åt sig. Man vet att vad den personen tycker dåligt om en är inte väsentligt för en själv.

När jag skulle sluta nian var det dags att välja gymnasieskola och linje. Många valde att läsa samhällslinjen. Men jag kände inte att det intresserade mig. Jag ville gå en mer kreativ linje. Jag valde teknik. Det var inte många från min klass som valde tekniklinjen. Särskilt inte tjejer. Därför blev vissa nog lite förvånade att jag valde att gå teknik. Det var ju ingen annan tjej som valt den linjen. Det har aldrig varit någon som har sagt att jag inte borde gå teknik eller sagt något kränkande, så tro inte det. Men jag har märkt att vissa blir lite chockade.

Bry dig inte om vad andra tycker om dig och dina val. Lita på dig själv och följ dina drömmar. DU är en förebild! <3

Kommentarer

Populära inlägg