Lucka 13 - Lucia

Jag gillar verkligen Lucia. Inte minst för att jag tycker om att sjunga, men också för att det är så mysigt. På högstadiet gick jag i en musikklass och då gick alla musikklasser (åk 7, åk 8 och åk 9) ett Luciatåg på skolan och ett på centrum. Det var jättekul och mysigt!

När jag började på gymnasiet var det ett Luciatåg som jag var med i, men vi var kanske max 15 stycken. Och jag går på en väldigt stor skola... Så det var lite tråkigt att det inte var så många med. Sen andra året på gymnasiet hade jag inte möjlighet att vara med då det krockade med ett nationellt prov i matte. Men i år är jag med i skolans Luciatåg och vi är drygt 20 stycken. Det är jättekul! Vi ska gå inför skolan imorgon tidigt på morgonen. Mysigt!

Gillar du Lucia? Har du något Luciaminne att dela med dig av? <3

Kommentarer

Populära inlägg