Lucka 7 - Min kamera

I somras köpte jag min första egna kamera. Jag har varit intresserad av att fotografera ganska länge, men har då mest fotat med mobilen. Jag hade dock en annan liten kompaktkamera som jag använde ett tag innan jag köpte min systemkamera.

Min kamera är en Canon 100D. Den är väldigt enkel att förstå även om man typ aldrig använt en systemkamera innan. Man kan till exempel ställa in om man ska fota mat, barn eller i motljus. Det finns också ett helmanuellt läge som man kan använda när man lärt sig hur det funkar. Själva kamerahuset är ganska litet jämfört med många andra systemkameror vilket är väldigt praktiskt på till exempel resor när man inte vill att den ska ta så mycket plats.

När jag köpte kameran fick jag med ett 18-55/3,5-5,6 IS STM objektiv. Jag har sedan köpt ett fast Canon 50mm f/1.8 STM objektiv utöver det som följde med. Jag tänkte inte gå in så mycket på objektiven i detta inlägg, men hojta till om ni vill veta mer om dem. Jag är iallafall väldigt nöjd med både kameran och objektiven!

Kommentarer

Populära inlägg